Social Icons

KHASIAT MAAJUN ANGGUN BISTARI

Konsep & Cara MAB bertindak balas

Apabila anda mengambil MAB,ainya akan bertindak merawat penyakit terlebih dahulu.Proses ini di namakan tindakbalas awal.MAB akan bertindak membetulkan sistem dalam badan supaya ia berfungsi dengan baik.Bahagian yang akan berlaku proses rawatan adalah seperti pada bahagian peranakan/mencairkan lemak/kolestrol/toksin dalam darah.Apa yang MAB buat adalah ai akan mencairkan darah period lama,nifas lama yang tidak keluar habis semasa tempoh berperiod/berpantang (bagi yang bersalin)

Darah ini biasanya hitam atau coklat.Banyaknya darah yang keluar adalah bergantung kepada tahap kesihatan masing-masing.Jika anda sudah lama tidak berperiod/period pendek bermakna banyaklah darah kotor yang di simpan dalam peranakan tersebut.Pada peringkat ini,anda akan di datangi kekerapan period yang tidak menentu kerana MAB sedang merawat peranakan anda.

Selepas selesai tempoh,anda akan melalui peringkat keserasian dengan MAB.Pada tahap ini period akan kembali normal,maksudnya apabila habis sahaja 21 biji,besoknya period akan datang.Pada tahap ini MAB sudah serasi dengan anda kerana proses rawatan sudah selesai.Selain dari darah kotor seperti di atas,lemak,kolestrol dan toksin dalam badan/darah akan di pecahkan dan akan di buang bersama najis air besar.Pada masa ini anda akan kekerapan membuang air besar dan melepaskan angin (kentut)

Darah period yang lama seharusnya keluarkan kerana ianya memberi implikasi kepada anda dalam masa yang panjang.Antara risikonya ialah terdedah kepada fibroid/cyst/barah pangkal rahim.Jika darah lama ini dapat di keluarkan InsyaAllah risiko kepada penyakit tersebut adalah rendah.Dengan kata lain MAB adalah satu iktiar untuk mengelakkan kemunculan penyakit tersebut.


Lain-lain KEISTIMEWAAN maajun anggun bistari

MELAMBATKAN MONOPOUS /MENGEMBALIKAN PERIOD BAGI ORANG YANG TELAH MONOPOUS

Dengan mangamalkan MAB anda tidak akan monopous di usia terlalu awal iaitu sekitar 40 an.Biasanya hormon kewanitaan di keluarkan oleh otak kita dengan aktif pada usia remaja sehinggalah sekitar usia 30 an,di sebabkan faktor usia,strees dan tekanan hidup,otak kita menjadi kurang berkupayaan merembeskan hormon tersebut untuk badan,jika masalah ini tidak diatasi dengan baik kita menjadi cepat tua dan akhirnya mempercepatkan monopous.Keadaan ini akan meninbulkan kesan yang tidak baik dalam hubungan rumahtangga.Hubungan seksual juga menjadi tidak harmoni.InsyaAllah dengan mangamalkan MAB masalah itu dapat di atasi dengan baik.

MAB SEBAGAI IKTIAR UNTUK MENDAPATKAN ANAK

Biasanya orang mempunyai masalah period/sengugut adalah sukar untuk hamil.Berkemungkinan orang seperti ini mempunyai masalah dalaman pada peranakan seperti terdapatnya blocking pada peranakan seperti period tidak keluar habis/keputihan.Keadaan seperti ini akan menghalang perjalanan sperma lelaki menuju ke rahim untuk bercantum dengan benih perempuan.Dengan mengamalkan MAB,ianya mengeluarkan blocking tersebut supaya perjalanan sperma lancar.

SESUAI UNTUK PEREMPUAN BERUMUR/WARGA EMAS

MAB ini bukan sahaja untuk wanita muda malah ianya sesuai kepada wanita yang berumur 50 an keatas.Bagi golongan berumur/warga emas ianya tidak dapat mengembalikan period lagi,cuma hanya boleh mendapat khasit-khasiatnya seperti melancarkan peredaran darah,memberi tenaga,lawas,menghilangkan kebas-kebas dan sebagainya.

SYPTOM AWAL/SEMENTARA TINDAK BALAS RAWATAN MAB

Buat anda yang baru mengambil MAB..berikut di senaraikan antara tindakbalas proses rawatan MAB.(Hanya segelintir sahaja yang mengalami syptom2 ini)

>> period menjadi lintang pukang
-period mungkin akan berlanjutan lebih dari 7 hari
-ada juga kes yang period datang 4 hari..then stop 2 hari..then datang semula...pada masa ini MAB  dalam proses merawat darah kotor dalam peranakan dan darah tu di keluarkan melalui period.

>>Rasa mengantuk
-Selalunya akan di rasai pada yang mengambil MAB pada waktu pagi
-Pada yang ambil malam...tentu xperasan symtop ini sebab lepas makan MAB memang nak tidur..

>>Kerap kencing/buang air besar/buang angin (kentut)
-MAB tengah buat keja buang angin dan toksin.

>>Penig kepala
-Adakalanya boleh membawa sampai demam
*MAB agak panas...so di sarankan banyak minum air masak

>>Rasa berdenyut pada payudara
-Ada yang merasa denyutan yang menyakitkan sehingga tidak boleh memakai baju dalam
-situasi begini selalunya di alami jika kita hampir di datangi period,begitulah juga MAB ,bermakna MAB  sedang merawat tubuh kita
-Salah satu fungsi MAB menegangkaan payudara...so denyutan ini bermakna..payudara sedang menegang...wow...mengancamla selepas ini..heheh

APA PUN ANDA TIDAK PERLU RISAU KERANA SIPTOM-SIPTOM INI HANYA SEMENTARA
Tempoh bergantung pada tahap kesihatan dan ketahanan tubuh masing-masing....

Oleh itu di harap semua pengamal-pengamal MAB dapat bersabat terhadap tindak bals MAB ini..

setiap usaha itu perlu ada kesungguhan untuk mencapai tahap kejayaan yang diingini.

MAB SEBAGAI FAMILY PLANING SEMULAJADI

Dari segi saintifiknya bagaimana MAB boleh bertindak sebagai family planing...

1)Apabila kita makan MAB ianya akan meningkatkan temparature(suhu) badan dalam tempoh 24 jam.Suhu ini akan membuat satu invironment pada sekitar rahim kita.(tempat pertemuan benih lelaki n perempuan) di mana pada suhu ini ianya akan membuatkan benih lelaki dan perempuan tidak aktif untuk bercantum (persenyawaan) untuk membentuk embrio(janin).Dengan kata lain chance utk pregnent adalah ziro pada suhu ini.

2)Untuk pengetahuan dari ilmu kajian biologi benih (ovum) yang di hasilkan cuma ada hayatnya (umur) sehingga 24 jam sahaja.Jika benih ini tidak dapat bersenyawa dalam tempoh 24 jam ini maka ianya akan mati sendiri.Ini ada ketapan umur benih sejak azali lagi yang Allah jadi kan.

3)Jadi relate dengan maklumat di atas sebab tu lah MAB hanya di buat berfungsi setakat 24jam sahaja..Tujuannya supaya ia menyamai umur benih.Jadi dalam zon yang tidak selesa tu ia tidak berupaya unyuk combine dengan couplenya maka lepas tempoh 24 jam ia pun mati lah sendiri dan pada hujung bulan(time rest 7 hari) ia kan keluar melalui period.Jadi kalau dalam tempoh 24 jam tu kalau ia berjaya combine maka proses persenyawaan akan berlaku dan akhirnya membentuk embrio(janin) .....pregnantla jawabnya...


Kerana inilah MAB ni perlu makan ikut aturan dengan gap masa yang betul +/- 2 jam adalah di kira 100% selamat.Jika tak ikut disiplin ni maka selepas 24 jam,suhu badan akan normal dan benih akan kembali aktif dan dalam zon yang selesa mybe ia berupaya untuk melakukan persenyawaan maka terpregnantlah bagi orang yang makan main-main./lupa/berdisplin.

4)Satu biji itulah dose yang betul untuk membuat temperature yang tepat.Jika di lebihkan dose nanti boleh membawa risiko juga kecuali kes lupa sahaja.so itulah konsep family planing yang mudah difahami.Tidak ada chemical just ramuan rempah2 dan herba tertentu sudah memadai.


Aturan makan MAB


1. Bagi yang lepas pantang mula makan hari ke 44 lepas bersalin

2.Bagi yang merancang sendiri mula makan hari ke3,4 atau 5 period.
3.Bagi yang ambil pil perancang ingin bertukar ke MAB habiskan pil tersebut dan semasa hendak ganti pil,terus ganti dengan MAB dan tak perlu lagi tunggu period.MAB juga boleh makan bersama pil.
4.Bagi yang sedang merancang menggunakan cara IUD,kaedahnya seperti berikut :

i) kes yang tak ada period,dapat MAB boleh terus makan.
ii)kes IUD yang belum expired dan ada period mula makan pada hari ke 3,4 atau 5 period.Bila IUD dah expired nanti boleh putuskan sama ada nak teruskan pakai IUD atau MAB sahaja.

5.Bagi yang sedang merancang menggunakan injection,kaedahnya seperti berikut :

i)kes belum/baru expired,dapat MAB boleh terus makan pada hari 3,4 atau 5
ii)Bagi yang tak period,dapat MAB  boleh terus makan.Selepas expired injection ,boleh putuskan untuk sambung injection atau MAB sahaja.

6.Makan 1 biji sahaja sekali sehari sama ada pagi/malam setiap hari selama 21 hari.Selepas habis rehat selama 7 hari dan selepas itu sambung botol kedua dan seterusnya.Contonya :Jika pil terakhir makan hari sabtu maka sambung semula  botol kedua pada hari sabtu minggu seterusnya.Jika makan pagi,botol kedua pun teruskan makan pagi....begitu juga jika ambil malam.

7.Bagi kes lupa makan cara adalah seperti berikut :
i)Lupa makan waktu malam,pagi esok ambil 1 biji sebagai pengganti,jika masih juga lupa,maka malam kena ambil 2biji sekali.
ii)Lupa makn pagi,malamnya ambil sebiji,sebagai ganti,jika masih lupa maka pagi esok kena ambil 2 biji sekali.


PERINGATAN
Untuk mengambil MAB bagi merancang keluarga,MAB hanya memberi perlindungan semasa tempoh 24 jam sahaja.Oleh itu berhati-hati tempoh gap makan supaya tidak melebihi 24 jam,jika syarat tidak di patuhi ianya kurang berkesan untuk di jadikan family planing.
Diawal pengambilan MAB tidak boleh di campur dengan produk/ubat berasaskan herba.Di khuatiri akan menjejaskan kesan MAB.
Jika sedang makn MAB,di datangi period,jangan berhenti,terus habiskan 21 biji dan berhenti rehat selama 7 hari sebelum sambung botol seterusnya....



Jika anda berminat dengan produk ini,boleh hubungi saya,Puan Sal ke no 0139467465...dan bagi yang ingin ambil di Area Pulau Pinang boleh mesej saya utk ambil sendiri ;)Saya dah setahun mengamalkan MAB,Alhamdulillah ia memang serasi dengan badan saya ;)

No comments:

Post a Comment