Social Icons

SET KECANTIKAN SHAKLEE

                                                                                                                            

        

Dalam set kecantikan shaklee ada 3 iaitu Sustained RealeasVita- C,B Complex dan Vitamin E Complex..

Dalam set kecantikan ini saya sendiri telah mengamalkan selama 6 bulan...Alhamdulillah ternyata kulit muka nampak berseri dan parut jerawat makin memudar..

Fungsi bagi setiap vitamin ;-


vitamin c- bagus utk pembentukan kolagen dan tisu baru serta mencerahkan kulit  secara semulajadi.
vitamin E -merawat dan mencerahkan parut, anti-aging, melawan radikal bebas yg boleh memusnahkan sel yg diperlukan oleh badan
vitamin b-complex -- membantu  menstabilkan hormon dlm badan,  mengandungi B2 iaitu Riboflavin yg  dikenali sebagai beauty  vitamin.


Kulit yang cantik adalah impian setiap orang,lebih-lebih lagi kaum hawa.Kulit yang kusam,tidak sekata,berjerawat dan pori-pori luas adalah masalah kulit umum di Malaysia.

Ada yang mengambil jalan singkat menutup dengan segala macam bedak,foundation dan concealer tapi hakikatnya di sebalik topeng bedak,foundation dan concealer kulit masih tetap bermasalah.Biasa terbaca di akhbar,bila giat sangat mencuba produk kecantikan yang baru hanya menambah duka dan masalah di muka.Kulit muka terbakar,tambah berjerawat dan menjadi semakin sensitif.Oleh itu sangat penting selidik dulu sebelum menyapu apa-apa di muka anda..

Situasi ini pernah berlaku pada saya ketika dahulu...yang terlalu ecxited nak mencuba satu produk tempatan...akhirnya muka saya menjadi merah dan menggelupas.Keadaan ini buat saya fobia nak mengambil mana-mana produk kecantikan.Dan saya biarkan kulit saya tanpa memakai apa produk lagi selama 5 tahun.

Selepas saya berjumpa dengan shaklee,baru saya tahu...nak cantik dari luar mesti cantik dari dalam dulu.saya memang berpuas hati dengan vitamin dari shaklee.Ini lah cara saya untuk merawat kulit muka saya.

Mahu lebih selamat rawatlah kulit muka dari dalam dan bukan menggunakan jalan singkat.                                          

No comments:

Post a Comment